lördag 19 mars 2011

Blivande lapptäcke

Nu var det länge sen sist men sjuka barn tar upp min tid och min ork, pyssel finns det inte tid för men idag var jag och min mamma till Erikshjälpen i Rättvik (igen). Den absolut bästa loppisen här omkring. Jag har fått för mig att jag ska sy lapptäcken. Alvas säng är numera fullstor och hon har inget överkast som passar så till att börja med ska jag sy ett lapptäcke till hennes säng. Jag skulle kunna gå till en tygaffär och köpa fina tyger men jag tycker det är roligare med gamla tyger så idag fyndade jag en hel del.


När tiden att sy ska infinna sig har jag ingen aning om men jag hoppas att det blir ett lapptäcke så småningom, jag har ju en del tyger sen tidigare också. Tyg och garn kan jag inte få för mycket av ;)

2 kommentarer:

  1. Kul med lapptäcke! Jag är en riktigt lapptäckesfreak och skulle kunna sy hu många som helst. :-)
    Blir spännande att få se resultatet sedan.

    SvaraRadera
  2. Hoppas M mår bättre! Ser med spänning fram mot att se resultatet när lapptäcket är klart. Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...