måndag 31 augusti 2009

Stig Lindberg hos Coop

Jag älskar Stig Lindbergs mönster och blev överlycklig när jag läste detta hos KF:

KF firar 110 år med jubileumsprodukter i Coop-butikerna. En serie produkter, i begränsad upplaga och med Stig Lindbergs klassiska mönster "Fallande löv". Från och med vecka 36 kommer jubileums produkterna finnas i Coops butiker.

Produkterna i serien är framtagna på temat ”Kaffe”. Serien innehåller kaffemuggar i 2-pack, pappersservetter, en kökshandduk i bomull och en speciell förpackning av Coop Änglamarks ekologiska och Rättvisemärkta kaffe.

  • Kaffemugg, 2-pack 39:90 (medlemmar) 59,90 (icke medlemmar)
  • Kökshandduk 19:90 (medlemmar) 29.90 (icke medlemmar)
  • Servetter 19:90 (medlemmar) 24,90 (icke medlemmar)
  • Coop Änglamarks kaffe 3 för 79:- (medlemmar) mellan 29:- och 33:- per styck (icke medlemmar)

Stig Lindberg var under många år konstnärlig ledare på Gustavsbergs fabriker som ägdes av KF. Stig Lindberg skapade mycket som fortfarande finns i många svenska hem. Hans mönster och bruksföremål är efterfrågade och bland de mest populära finns; Berså, Spisa Ribb, Terma och Prunus. Ett annat uppskattat mönster är ”Fallande löv”, som nu plockats upp för att fira KFs 110-årsjubileum.

Jag måste ta mig till Coop idag...

2 kommentarer:

  1. Oj vad aktiv du blev med bloggen nu! Vilken pysslig tös du är! =) Hurra!

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Jag tänkte också införskaffa mej koppar, kan tänka mej att det blir samlarvärde på dom sen :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...