fredag 26 februari 2010

Lite vår i vintern

Vaknade imorse och ser att vi fått ännu mera snö! Det är inte klokt, jag är så less på all snö och jag hoppas att vi får en grön vinter nästa år, snön som kommit i år räcker för flera år framåt! Dessutom är snöplogningen i den här stan katastrofal, det var inte lätt att komma till dagis imorse trots att vi tog bussen, snövallar på närmare ½ meter skulle jag ta mig över med barnvagnen, inte lätt och jag tänker på gamla tanter med rullatorer eller de som sitter i rullstol, hur ska de kunna ta sig över en gata när snövallarna är så enorma? Jaja, lite vårtecken i all vinter är mina odlingar som står i vardagsumsfönstret. Det gror och frodas och jag ser fram emot att njuta av Pelargoner av sorten horizon blueberry ribble och busktomater på balkongen i sommar!

 
Pelargon

 
Busktomat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...