torsdag 22 april 2010

Utvecklingssamtal

Imorse när jag tittade ut var jag nära att bryta ihop. Snön vräkte ner och marken var vit. Jag hatar snö, vill aldrig mera se snö. Det blev bussen till dagis, funkar inte att gå en så pass lång sträcka med vagnen i snöslask.

I eftermiddag är det dags för det första utvecklingssamtalet på dagis, det ska bli otroligt spännande att höra vad de har att säga. Det har hänt så mycket med Alva sedan hon började på dagis, hon lär sig nya saker hela tiden t.ex:
  • Hon äter allt själv med gaffel eller sked utan att kladda allt för mycket.
  • Hon dricker bara ur vanligt glas eller mugg, spiller i princip aldrig.
  • Hon har blivit tuffare/modigare.
  • "Pratar" mera.
  • Hon förstår mer och mer hela tiden. Frågar man henne saker svarar hon (oftast nej dock)
  • Även finmotoriken har utvecklats, hon är otroligt "pillig" precis som sin mamma.
  • Går själv till pottan emellanåt och både kissar och bajsar där.
Dags att ta tag i hemmet, det förfaller när jag har mycket att göra. Tar en paus från skolarbete framför datorn idag, städar och klurar på mina kommande slutuppgifter istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...