måndag 12 juli 2010

Det är varmt!

I fredags kände jag ett tryck under revbenen igen, klämde längst ner på magen och tyckte inte längre att det kändes som ett huvud. Blev så klart nojjig och efter övertalning från Ella så ringde jag förlossningen. På lördagen fick jag komma in på en koll, den första barnmorskan var osäker på läget, jag fick vänta och vänta tills en läkare kunde kolla med ultraljud och bebisen låg faktiskt kvar som den ska. Inser dock att jag inte kommer kunna slappna av innan bebisen är ute.

Gårdagen spenderades på Björnö i hettan! Det var jobbigt, jag är så känslig för värmen nu. Så länge jag kan bada och svalka av mig är det någorlunda ok men jag svettas och är klibbig precis hela tiden. Bordsfläkten vi har här hemma är fantastisk, den står på hela kvällarna och nätterna.

Jag ska ta bilder på magen idag, jag är nu i vecka 38+0, Alva föddes 38+1, alltså imorgon. Jag grämer mig lite över vändningen när jag tänker på att det här skulle kunna vara över i princip nu. Det känns inte som att bebis är på väg ut de närmsta dagarna tyvärr....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...