tisdag 24 augusti 2010

Dagisstart och BVC-besök igen

Så, nu är Alva på dagis igen. Lämnade henne i regnvädret och jag hoppas hon har roligt i vattenpölarna idag. Lämningen gick bra, hon gnällde till när jag gick men fröken Jenny distraherade henne med allt roligt som finns där ute på gården. Däremot så vaknade Alva klockan 4 imorse så hennes humör kommer nog inte att vara det bästa idag.

Jag och Maja ska snart ner till BVC, dags för vägning igen, hon är stor min lilla bebis, en väldig skillnad mot hur Alva var. Tycker egentligen att det är onödigt att springa där varje vecka, jag vet ju att hon äter, växer och mår bra men idag ska jag träffa vår vanliga BVC sköterska och det känns skönt, har en del som jag vill prata med henne om, så som föräldragrupp. Man blir inte erbjuden det med andra barnet vilket jag tycker är värdelöst. Ska se om hon kan göra nåt åt det :)

Måste i alla fall erkänna att det är skönt att vara ensam hemma med en sovande Maja. Klart jag tycker om att vara med Alva men ibland är det skönt att bara kunna slappna av lite och jag vet ju att hon har det bra på dagis.

1 kommentar:

  1. Måste man gå till BVC varje vecka? Om man inte är orolig eller nyfiken borde det ju räcka med varannan vecka?

    Klart att Alva har det bra på dagis! och att du ska njuta av att vara ensam med Meja. Hon är ju bara såhär liten en gång.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...