onsdag 18 augusti 2010

En snuttig tjej och dagisbesök

De senaste dagarna har Maja legat vid mitt bröst i stort sett hela dagen, hon äter och äter och jag är glad att amningen funkar så mycket bättre än det gjorde med Alva men så fort jag tar bort henne från bröstet så är hon missnöjd och det skär i hjärtat när hon inte mår bra. Vi ska köpa Sempers magdroppar, vi hade dem till Alva och de var bra, hoppas de hjälper Maja också. Jag har som sagt en hungrig och snuttig liten tjej här hemma som växer snabbt, lite mer än 2 veckor gammal och väger nu 4270 gram och är 54,7 cm lång! Ungefär som Alva vid 8 veckor!

Alva har hälsat på på dagis idag, det gick jättebra och hon ville inte gå hem. Jag tror inte att det blir några problem för henne att komma tillbaka till dagis nästa vecka. Tisdag till torsdag, kl. 9-14 är det som gäller för henne och jag tror att det är det bästa för henne, hon lär sig så mycket på dagis, min stora tjej.

Nu sover de i alla fall båda två, jag ska koka en kopp amningste, bra för mjölkproduktionen och bra för en känslig bebismage, kolla på TV och bara njuta av tillvaron.

1 kommentar:

  1. Ja vi får hoppas att dom här märklapparna sitter bra, jag hade till Sebbe när han var liten dom satt som berg =) Vad söta dina tjejer är!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...