torsdag 14 oktober 2010

Joggingtur

Dagen idag började så dåligt med att Maja väckte både mig och Alva genom att gallskrika hysteriskt, Alva blev också ledsen så jag gick upp med två ledsna barn, Maja skrek i en timme, ville inte äta och somnade till slut av utmattning.

Vi stressade iväg till dagis, Majas humör vände som tur var och hon var pigg och glad resten av dagen men morgonens fight tog så mycket energi, jag var trött och stressad hela dagen och jag kände att jag behövde få komma bort en stund, rensa huvudet för att kunna vara en snäll mamma, så när Jimmy kom hem från jobbet tog jag den första joggingturen på mera än ett år och det var så underbart!

Solen sken, luften var kall. Jag gick mot spåret, när asfalten övergick till grus började jag springa och det kändes som att jag flög fram, kunde inte hålla tillbaka leendet och det var så skönt.

Målet innan var att ta min 7 km runda på under timmen och springa 2,5 km av dessa 7 km, spåret är 2,5 km. Det gick så lätt att jag sprang 3 km utan problem. Jag valde att inte fortsätta längre för att inte ta ut mig helt och tycka att det var jobbigt eller tråkigt. Nu är jag bara peppad och ser fram emot nästa runda som troligen blir av på lördag. Tiden blev 55:30 så jag klarade mig under timmen lätt!

Jag mådde så bra när jag kom hem, topenbra humör och nyladdade batterier. Det sitter fortfarande i och jag tror jag kommer sova gott i natt.

Nu är det slut på latmasklivet, man mår ju så mycket bättre när man rör på sig. Jag blir dessutom en bättre mamma åt mina fina tjejer ♥

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...