lördag 30 oktober 2010

3 månader

Nu är Maja snart 3 månader gammal och jag förstår inte vart tiden tagit vägen. Känns som det var alldeles nyss jag låg på förlossningen och trodde jag skulle dö.

Igår var det dags för första vaccinationen, det gick bra men hon hade ont igår kväll, dock ingen feber så imorgon ska vi köra ett flyttlass till huset. Resultatet av gårdagen BVC besök blev att vikten på Maja ligger på 6380 gram och 62 cm lång, hon är verkligen en stor tjej. Alva vägde strax över 12 kg och är hela 89 cm lång.

Precis som när jag ammade Alva så verkar mjölken sina lite nu runt tre månader. Maja går ju upp i vikt men hon är inte nöjd efter maten, hon vill ha mera och vi har börjat ge lite tillägg emellanåt. Jag tycker det är toppen, jag är inte så överförtjust i att amma och det ger mig större frihet också. Kunde åka ensam och shoppa här om dagen :) vilket behövdes.

Så, det var en liten uppdatering från mig. Har mycket att stå i och nu är det bara 14 dagar kvar i Västerås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...