måndag 11 januari 2010

Allt går framåt!

Inatt blir det Alvas fjärde natt inne på sitt rum, det går ganska bra. Hon har protesterat när man lagt henne men somnat ganska snabbt. Sedan har hon har vaknat nångång mellan 2 och 4 på nätterna och då har vi inte orkat försöka få henne att somna om i sin säng någon längre stund, utan flyttat in henne till oss men nu kväll när jag la henne protesterade hon inte alls, så det går framåt det här.

Själv trodde jag att illamåeendet hade gått över men jag hade fel, varje eftermiddag kommer det och jag börjar ledsna på det nu. Är i vecka 11+5, alltså nästan 12 fullgångna veckor och det är väl då illamåeendet oftast ger med sig men med tanke på att jag knappt mådde illa alls med Alva så får jag väl igen det nu, dubbelt!

Skönt är i allafall att missfallsrisken nu minskar, 90% av alla missfall sker före utgången av vecka 12. Nu kan jag slappna av lite mera, men ärligt talat så är det inget som jag ägnat många tankar åt alls.

Nu väntar middag sen måste jag få koll på mina kurser, kurslitteratur, registreringar och annat som hör skolan till, nästa måndag börjar jag igen och Alva börjar på dagis.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...