tisdag 5 januari 2010

Besök hos barnmorskan v.10+6

Idag var jag till barnmorskan och lämnade diverse prover, blodprover! Det är inte min grej alls och det blev inte bättre av att det var så kallt ute att mina blodkärl drog ihop sig och i princip försvann.

Tillslut kunde hon sticka mig i alla fall men det tog tid att fylla hennes rör, blodet rann inte som det nog brukar göra utan det droppade lite sakta men hon vet att jag avskyr att bli stucken så hon väntade tålmodigt istället för att sticka mig igen. Dock kändes det som att hon tömde mig på allt blod, plötsligt började det svartna för ögonen, illamåendet kröp på och jag började kallsvettas. Jag var tvungen att lägga mig ner för att inte svimma, obehagligt men det kommer någon gång nästan varje dag. Att vara gravid är inte bara roligt, framför allt inte så här i början men jag vet att det kommer bli bättre, om några veckor.



Efter besöket hos barnmorskan tog jag en sväng på stan, vet inte när jag senast gick ensam på stan, utan barnvagn. Det var härligt och jag gick till frisören, det behövdes och nu känns det jätteskönt. Hittade också en hel del mammakläder på rean vilket behövs nu när magen är stor igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...