måndag 27 september 2010

Mina boenden (och sambos) i Västerås

Snart är det dags för flytt igen. Fotografen var här och fotade lägenheten idag, imorgon kommer mäklaren och flytten kommer att ske i november nångång. Det är spännande men faktiskt också lite sorgligt.

Jag har bott i Västerås i nio år, det är här jag har bott när jag blivit vuxen, jag har gjort mycket tokiga, dumma, galna och knäppa saker i den här stan. Många västeråsare har kommit in i mitt liv men väldigt få har fått en plats och blivit kvar. Det är inte många personer jag kommer att sakna men nog finns det vissa som jag tycker otroligt mycket om och dom hoppas jag att finns kvar i mitt liv oavsett vart jag bor, ni finns i mitt hjärta för alltid!

Jag har bott i en hel massa olika lägenheter (med en massa olika killar) under åren i Västerås, först bodde jag på Haga i en liten tvåa tillsammans med killen som lurade hit mig. Vi fixade och grejade en massa med lägenheten och det var så roligt att få göra som jag ville, bla. målade jag en randig vägg i köket som jag fortfarande tycker blev helt grym! Här firade jag en nyårsafton, tillsammans med Ellinor, som slutade i skratt och tårar.

Förhållandet sprack och jag flyttade i hast till ett sunkigt litet råtthål, en studentlägenhet på Malmaberg. Jag skulle bo här tills jag var klar med mina komvuxkurser... Lägenheten hade bara ett enda litet fönster, kokvrå och var vidrig! en bunker!

Jag träffade en ny kille och jag flyttade ganska snabbt ifrån bunkern och istället in hos honom i hans etta på Kristiansborg. Vi hade kul ihop men även det här förhållandet sprack efter ett tag, han är dock en av mina allra bästa vänner idag och jag är så glad att han fortfarande är en del av mitt liv och Alvas bästis ;)

Jag var återigen ute på jakt efter en lägenhet och hittade snabbt en ny etta på Västra stohagen. Där trivdes jag bra, kanske för att jag bodde själv igen och kunde fixa som jag ville men jag minns att jag delade boendet här med små silverfiskar och en stor kroppsbyggare under en period.

Kroppsbyggaren åkte ut och jag träffade en ny kille (igen). Jag var trött på små tillfälliga lägenheter, jag ville ha något mera permanent och vi flyttade tillsammans in i en trea på Östermalm. En jättetrevlig lägenhet och jag tyckte det var så skönt med ytorna! Vi hade stora fönster i vardagsrummet som jag tidigt på våren öppnade upp, la mig mig golvet i bikini och solade :) Men jag flyttade återigen ihop med fel kille. Lägenheten var toppen men killen var inget att ha och tyvärr hade jag inte råd att bo kvar ensam. Jag löste problemet (trodde jag) genom att låta en kompis flytta in. Tyvärr så löste sig inget det blev bara värre. Min så kallade kompis var ingen kompis och jag fick väldigt bråttom att flytta! igen.

Jag flyttade snabbt till en underbar liten etta, också på Östermalm. Huset var från början av 1900-talet, lägenheten var billig, perfekt för mig som i samma veva skulle börja plugga på högskolan. Det första jag gjorde i lägenheten var att måla köksväggen röd, skikande röd! och det var så fint. Huset hade en fin innergård och på kvällarna satt jag ute på en bänk, rökte och pratade i telefon :) Nästan samtidigt som jag flyttade hit träffade jag Jimmy, det gick några månader och han bodde hos mig nästan hela tiden så ganska snart flyttade han in på riktigt. Vi bodde trångt men vi trivdes jättebra. Lägenheten var på 33 kvm, ett kök som knappast kan kallas kök men vi hade fönster åt två håll, högt i tak, en underbar innergård och en massa kärlek. Resultatet av så mycket kärlek blev en oväntad graviditet :) så ännu en gång blev det bråttom att flytta!

Och jag hamnade återigen på Haga, stadsdelen där jag en gång började mitt liv i Västerås, cirkeln blev sluten och nu är det snart över.

Ett nytt liv väntar, ett liv tillsammans med min familj, familjen som blev till i Västerås, ett liv tillsammans med Jimmy, Alva och Maja i ett hus, i Bjursås, i Dalarna. Underbart!

1 kommentar:

  1. Wow, du har ju verkligen vanan inne när det kommer till att flytta! Hoppas ni kommer att trivas i huset i Bjurs. Ser fram mot att få komma och hälsa på. M älskar att åka pulka och snö brukar det ju finnas gott om i Dalarna ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...