fredag 28 maj 2010

Betongfat står och brinner

Jag har gjutit ett fat i betong, det var lite svårt att dit mosaiken i den här betongen som heter finbetong, igår använde jag fiberbetong, men jag hittade ingen sån på bygg max. Jag hoppas att den fastnar och att det inte blir allt för vassa kanter. Det är ju dessutom det första jag gjuter på egen hand.

Jag slår sönder porslin i en påse.
Snygg hammare va!?
Krossat porslin som jag använder som mosaik.
Oljade in formen.
 Blandade ihop betongen.
Hällde betongen i formen.
Tryckte dit det krossade porslinet.
 Ställde i den inre formen och fyllde på med betong runt om. Tryckte sedan dit porslin på kanterna och ställde en tyngd i formen (självklart en kruka på min balkong).

Betongen börjar stelna ganska snabbt så jag är tveksam till hur kanten blir men men, det var ju första projektet så det får vara ok.

1 kommentar:

  1. Var så nära att köpa denna bok på bokrean. Då gick den på ca 50 spänn, men ordinariepris känns inte alltför dyrt heller.
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9155254365

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...