måndag 17 maj 2010

Trädgård på balkongen

Jag älskar att plantera, att odla, att se saker växa och ge frukt men jag har ingen trädgård. Vi bor i en lägenhet på tredje våningen, vi har som tur är en stor balkong och i år har den prytts med en hel del växter och även ett trädgårdsland!

Vi har tagit en pall som är tät i botten, målat två pallkragar och satt på pallen. Fyllt den med lecakulor och jord och planterat en tomatplanta, sått persilja, sallad och morötter, jag ska även peta ner en planta med gräslök.
 
Jag har även planterat rabarber och vinbär, både svarta och röda.

Hyllan som jag målade förra året är fylld med diverse pelargoner.
Mera bilder kommer så småningom när det börjar blomma ordentligt här hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...