torsdag 27 maj 2010

En dålig start

Usch vad jag hatar dagar som startar med att bråka med Alva. Hon vaknade tidigt och skulle absolut upp, sen var hon trött och sur hela morgonen, bara pip och gnäll, jag fick inte hjälpa henne med kläderna, inte heller skorna, hon skulle göra allt själv och blev sur när det inte gick som hon ville. Vi letade länge efter gosekossan som bara måste med till dagis, hittade den till slut och kom iväg men tårarna var nära hos mig när jag hade lämnat henne på dagis. Jag hatar stressiga och bråkiga mornar och nu saknar jag henne enormt!

Ikväll ska jag testa att gjuta betong för första gången, hoppas att jag kan få till ett par fina krukor, det ska bli riktigt roligt. Sen ska jag ge mig på det själv här hemma. Betonggjutning är nåt jag velat testa i många år nu men inte riktigt vågat mig på. Känns lite halvfarligt att kladda med på balkongen om man inte vet vad man gör...

Dags att ta tag i skolan, sista uppgiften för terminen ska göras, imorgon slutar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...