torsdag 27 maj 2010

Betonggjutning

Jag har fått ännu en ny hobby! Det var så roligt att gjuta i betong och jag ska absolut göra det igen, här hemma. Enkelt och snyggt!

Här kommer några dåliga bilder som jag tog, de säger inte så mycket man jag ska visa er resultaten när jag hämtat grejerna nästa vecka.

Började med en liten blomkruka

Sen en oval liten blomkruka...

En överraskning, den är upp och ner :)

Avslutade med en stor skål, här ser man den övre kanten, prydd med krossat porslin. Det var lite konstigt att slå sönder tallrikar med en hammare men det var kul :D

4 kommentarer:

  1. Vart var du någonstans?

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt det ser ut. Jag skulle också vilja prova, och jag har en massa porslin som jag skulle kunna krossa för att istället göra något snyggt av dem. Skulle vilja göra en stor kruka för en näckros, tänk så fint med krossat porslin runt om.

    Tack för att du delar med dig.

    SvaraRadera
  3. Å vad häftigt gumman! /Ella

    SvaraRadera
  4. Åh! Den där gröna veckade blomkrukan, var har du fått tag i den? Gjuter själv i betong och letar som en tok efter en sån form..!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...